El Govern de Catalunya aprova el decret que regula el retorn dels documents dels particulats i entitats requisats.

En la reunió del consell Executiu del Govern de Catalunya es va aprovar el decret que regula el procediment  de retorn dels documents als particulars i entitats als que se'ls va espoliar el 1938-1939 per l'exercit d'ocupació franquista i que estan pendents de ser retornats de l'arxiu de Salamanca. Els expoliats hauran d'acreditar que són els interessats o els seus descendents.

Aquest decret serà efectiu des que els documents tornin a Catalunya, que és quan comptarà el termini d'un any per a reclamar-los per part dels seus legítims propietaris.

En el procés d'informació pública va incloure diversos sugeriments  de la Comissió de la Dignitat com ara que es difongués a través dels casals catalans del món per tal de possibilitat que se n'assebentin els descendents dels espoliats que van marxar a l'exili.

Els ciutadans poden demanar informació sobre els fons requisats que s'han de retornar  a l'Arxiu Nacional  de Catalunya de Sant Cugat T.93589.77.88.

Secretariat. Comissió de la Dignitat 10 de setembre de 2008 València Barcelona.